Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 15.05.2024, 21:37

Сайт - портфоліо Савчук Лариси Олексіївни

Меню сайту
Категорії розділу
Розробки виховних заходів [2]
Розробки уроків [10]
Розробки уроків
Допитливим школярикам [0]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Розробки уроків

Урок - тренінг з основ здоров`я. 3 клас.

Тема: Світ мікробів і хвороби. Практична робота «Моделювання поведінки під час епідемії грипу».

 

Мета: Збагатити знання учнів про корисні і шкідливі мікроби; розширити знання дітей про інфекційні хвороби, дати основи їх профілактики та правила запобігання інфекційним хворобам; виховувати навички гігієни і культури, турботу про своє здоров'я і здоров'я навколишніх.

 

Навчальні завдання

Наприкінці заняття учні повинні:

-         Називати шкідливі та корисні мікроби;

-         Знати про інфекційні хвороби;

-         розпізнавати ознаки застуди;

-         виконувати правила поведінки під час епідемії грипу.

 

Домашнє завдання

Скласти поради щодо профілактики та захисту членів родини.

 

План тренінгу

 

Види роботи

Орієнтовна тривалість

Ресурсне забезпечення

І.

 

1.

2.

 

3.

4.

Вступна частина

 

Вправа «Подаруй посмішку»

Вправа «Правила»

 

Вправа «Закінчи речення»

Обговорення ситуації

7хв

 

 

 

Плакат «Правила роботи групи»

 

ІІ.

 

1.

 

2.

 

3.

4.

 

5.

Основна частина

 

Інформаційне повідомлення «Корисні і шкідливі звички»

Робота в парах. Вправа «Малюнок за уявою»

Руханка «Пантоміма»

Вправа «Шлях до організму»

 

Вправа «Прожени мікроби»

15хв

 

 

Відповідні малюнки з теми, маркери

Аркуші паперу А- 4, фломастери

 

Стікери, маркери, плакат із зображенням людини

Дошка, крейда

ІІІ.

 

1.

2.

 

 

3.

Практична частина

 

Мозковий штурм

Вправа «Кошик здоров’я»

 

 

Гра «Лікар та пацієнт»

15хв

 

 

 

Аркуші паперу А- 4, маркери, «Кошик здоров'я»

Марлеві пов’язки

ІУ.

 

1.

 

2.

Заключна частина

 

Зворотний зв'язок

Вправа «Мікрофон»

Вправа «Прощання»

3хв

 

 

 

Мікрофон

 

Хід тренінгу

 

І. Вступна частина.

1.     Вправа «Посмішка».

Діти стають у коло і вітаються посмішкою з тим, хто праворуч, ліворуч.

 

2.     Вправа «Правила»

Учні продовжують фразу: «Щоб все встигнути зробити на уроці, нам потрібно виконувати таке правило…».

 

3.     Зворотний зв'язок.

Вправа «Закінчи речення».

«З минулого уроку я пам’ятаю, що раціональне харчування – це…»

 

4.     Обговорення ситуації

- Бабуся Андрія живе в селі. Вона вміє готувати дуже смачні страви, дотримуючись правил гігієни. Одного разу до неї приїхав Андрій. Одразу з дороги, не помивши руки, сів за стіл. Через декілька днів Андрій захворів дизентерією. Він ще не одужав і пішов до школи. Через деякий час його двоє друзів теж захворіли.

- Чому так сталося?

- Закінчіть речення: «Інфекційними хворобами можна заразитися …»

- Що служить причиною хвороби?

- Що таке мікроби?

 

ІІ. Основна частина.

1.     Інформаційне повідомлення «Шкідливі та інфекційні хвороби».

Мікроби (мікроорганізми) – дрібні, частіше одноклітинні тварини або рослинні організми. Мікроорганізми бувають шкідливі і корисні.

         До корисних ми відносимо:

-         ґрунтові бактерії, які підвищують родючість ґрунту;

-         бактерії для виробництва ліків;

-         молочнокислі бактерії, які використовуються для одержання кефіру, сиру, ряжанки;

-         речовини, одержані з бактерій, які використовують для виготовлення синтетичних миючих засобів.

Але існують і шкідливі мікроорганізми. Вони викликають захворювання. Це хвороботворні бактерії і віруси. Потрапляючи в організм, частіше через органи травлення і дихання, вони швидко розмножуються і виділяють отруту, що вбиває живі клітини. Так виникають інфекційні хвороби.

Інфекційними називають хвороби,викликані шкідливими хвороботворними мікробами і вірусами, що їх не побачиш без мікроскопа.

         Коли вони потрапляють в організм, людина хворіє: у неї підвищується температура, болить голова, живіт, може початися кашель, нудота, блювота. Деякі мікроби постійно живуть у нас в організмі. Мікроби, що живуть у роті, дуже люблять солодке і не люблять зубної пасти.

 

2.     Робота в парах . Вправа « Малюнок за уявою».

Діти, працюючи в парах, на аркушах паперу малюють корисні і шкідливі звички такими, якими вони їх уявляють.

Презентація малюнків.

 

3.     Руханка «Пантоміма».

    - Покажіть: як миємо руки; чистимо зуби; робимо ранкову гімнастику і т.д.

 

4.     Вправа «Шлях до організму».

Створення проблемної ситуації.

    - Як мікроби можуть потрапити в організм людини?

Діти на стікерах записують яким чином мікроби потрапляють в організм і по черзі прикріплюють на плакат із зображенням людини.

 

5.     Вправа «Прожени мікроби».

- Що треба робити, щоб мікроби не потрапили у ваш організм?

(відповіді вчитель записує на дошці).

 

ІІІ. Практична частина.

Практична робота «Моделювання поведінки під час епідемії грипу»

1.     Мозковий штурм.

- Які симптоми спостерігаються під час грипу?

 

2.     Робота в групах. Вправа «Кошик здоров'я».

Діти об’єднуються в чотири групи: «Гігієна», «Вітаміни», «Пігулки», «Гімнастика».

Кожна група на аркушах записує правила боротьби з грипом і кладе у «Кошик здоров'я»

 

3.     Гра «Лікар та пацієнт».

Надівання та зав’язування марлевої пов’язки.

 

ІУ. Заключна частина.

1.     Зворотний зв'язок. Вправа «Мікрофон».

«Для того, щоб не хворіти, потрібно дотримуватись таких правил…».

 

2.     Вправа «Прощання»

Діти стають в коло, беруться за руки і промовляють хором: «Доброго здоров'я!».

 

Категорія: Розробки уроків | Додав: savchuk (18.11.2013)
Переглядів: 2132 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Мій блог




счетчик посещений
Савчук Лариса Олексіївна © 2024