Тема: Державні символи України.
Мета: Ознайомити дітей з різноманітністю символіки в нашому житті. Навчити розрізняти національну та
державну символ. Розширити знання про Державну символіку України – Герб, прапор, Гімн; розвивати вміння користуватися
додатковою літературою. Виховувати
патріотичні почуття, повагу до
символів Української держави.
Обладнання: Ілюстрації із зображенням Державних символів України,
магнітофонний запис
Гімну України, Тлумачні словники, картки для роботи в
групах, кросворд.
Хід уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1.
Вступне
слово вчителя.
-
Діти, як
називається країна де ми живемо?
-
Україна –
це наша ненька, отча земля. Кожна людина любить найбільше той край, де
народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею і завжди хоче сказати
про неї найкраще.
-
У нашому класі
є дівчинка, яка сама пише вірші. Вона готується до літературного конкурсу «Вірю
в майбутнє твоє, Україно!» і склала вірш про Україну. Давайте її послухаємо.
2.
Виступ
учениці.
3.
Гра
«Аукціон»
-
Кожна
держава має свою національну символіку.
-
А що
взагалі означає слово «символ»? що це таке?
-
На
попередньому уроці ми з вами познайомилися з національними символами України і
зараз їх згадаємо.
-
Пропоную
гру. Вам потрібно згадати і швидко назвати рослини – символи України. Який ряд
назве останнє слово – той переможець.
-
Наступне
запитання: назвати славетних українців.
4.
Робота
з незакінченими реченнями.
А зараз я пропоную вам закінчити речення:
* Природні об’єкти України – це
…
* Національні обереги – це …
* Всесвітньовідомі пам’ятники архітектури – це …
5.
Виступ
учениці про Софіївський собор.
6.
Робота
з прислів’ями.
·
Діти, а
які ви знаєте прислів’я де б згадувалися національні символи України?
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
·
Діти, ми
вже знаємо всі національні символи. Але у кожній державі також є і Державні
символи. І сьогодні тема нашого уроку: «Державні символи України», на якому ми
поглибимо наші знання про державну символіку.
ІУ. Вивчення нового матеріалу.
1.
Розповідь
з елементами бесіди.
-
Діти, як
ви гадаєте, а що є Державними символами України?
-
Так,
вірно. У статті 20 І розділу Конституції України записано, що Державними
символами України є Державний прапор України, Державний Герб України і
Державний Гімн.
2.
Робота
в парах з Тлумачними словниками.
-
Діти, у
вас на партах є Тлумачні словнички. Зараз, працюючи в парах, знайдіть тлумачення слова гімн.
-
Так, гімн
– це урочиста пісня. Гімном нашої держави є пісня «Ще не вмерла України». Слова
написав поет Павло Чубинський ще у 1962 році. А музику –композитор Михайло
Вербицький. Верховною Радою України ухвалено рішення затвердити Державним
Гімном Національний Гімн зі словами лише першого куплету і приспіву.
-
Конституцією
України встановлено, що всі урочисті зюори загальнодержавного значення
розпочинаються і закінчуються Державним Гімном України.
-
Як
потрібно поводитися під час виконання і слухання Державного Гімну України?
-
Запам’ятайте,
що Гімн слухають стоячи!
3.
Прослуховування
запису Гімну.
-
Давайте
послухаємо Державний Гімн України.
4.
Розповідь
про Герб.
а) Робота із словниками.
- Давайте ще раз звернемося до словника і знайдемо тлумачення слова герб.
б) Розповідь учителя.
- Державний Герб України – золотий тризуб на синьому тлі.
- Це дуже старовинний знак. Він зустрічається ще за часів Київської
Русі на монетах князя Володимира
Великого, який жив більше тисячі років тому.
Отже, нашому гербові більше тисячі літ.
Що він означає?
- Сьогодні на урок я принесла книгу «Україна – книга фактів». Давайте
до неї звернемося.
-
Також
наші предки вважали, що Тризуб відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в
ньому.
Вогонь – Вода – Життя
Батько – Мати – Дитя
Мудрість – Краса – Розум
Воля – Слава – Сила
5.
Фізкультхвилинка.
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться,
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
6. Робота з підручником.
- Відкрийте підручник на с.55 і прочитайте про прапор.
- З’ясуйте, що означає слово прапор.
- Так що означає слово прапор.
Прапор – це полотнище певних
кольорів, яке є символом держави, організації, партії.
-
Які
синоніми ми можемо підібрати до слова прапор?
-
Що уявляє
собою Державний Прапор України?
-
Так як
вірно казати жовто-синій чи синьо-жовтий наш прапор? Чому?
-
Знайдіть
у підручнику і зачитайте, як люди виявляють пошану до Державного Прапору?
У. Систематизація знань.
1. Робота в
зошитах.
- А зараз відкрийте
зошит на с.48 і виконайте завдання 1, 2 самостійно.
2. Робота в
групах.
- Діти, давайте
попрацюємо в групах. Кожній групі дано ряд слів, з яких потрібно викреслити
зайве і пояснити чому?
Не забувайте про
правила роботи в групі. Вмійте слухати один-одного.
УІ. Підсумок уроку.
1.
* Які
державні символи України ви знаєте?
* Що уявляє собою Герб,
Гімн, Прапор України?
2. Оцінювання.
3. Розгадування кросворду.
(В кросворді зашифроване речення. Яке? Давайте з’ясуємо?)
4. Читання вірша вчителем.
- Хочу завершити наш урок віршем П.Тичини.
У всьому світі – кожен зна:
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина –
Це наша славна Україна.
Не забувай Шевченка спів
Про горду славу козаків.
Не забувай, що ти дитина
Землі, що зветься Україна.
УІІ. Домашнє завдання.
Опрацювати статтю в підручнику на с.54-56, зошита с.3, 4, 5.
Знайти цікаву інформацію або вірш про Герб, Прапор, Гімн.
|