Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 21.07.2025, 13:54

Сайт - портфоліо Савчук Лариси Олексіївни

Меню сайту
Категорії розділу
Розробки виховних заходів [2]
Розробки уроків [10]
Розробки уроків
Допитливим школярикам [0]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Розробки виховних заходів

Виховна година для учнів початкових класів

ТЕМА:  Добро і милосердя.

 

Мета: З’ясувати зміст понять «добро», «милосердя»; формувати у дітей   

           почуття доброти, милосердя до оточуючих, розвивати комунікативні 

           навички, мовлення; виховувати бажання творити добро,оберігати природу 

           рідного краю.

 

Структура тренінгу

 

Зміст

Тривалість

І

Вступна частина

1.     Привітання. Вправа «Коло добра»

2.     Правила тренінгу

3.     Зворотний зв'язок. Вправа «Сонечко»

4.     Вправа «Очікування»

 

7 хв.

ІІ

Основна частина

1.     Вправа «Послухай своє сердечко»

2.     Міні-лекція «Добро і милосердя»

3.     Робота з легендою «Дитинство Святого Миколая»

4.     Руханка «Буревій»

5.     Робота в парах.Вправа «Бінго»

6.     Перегляд мультфільму «Цветик-семицветик»

7.     Робота в групах. Вправа «Допоможи природі»

 

30 хв.

ІІІ

Заключна частина

1.     Зворотний зв'язок. Гра «Так. Ні.»

2.     Вправа «Очікування»

3.     Прощання. Вправа «Вогник добра і милосердя»

 

3 хв.

 

Х і д   т р е н і н г у

І. Вступна частина

1. Привітання. Вправа «Коло добра».

- Діти, давайте станемо в коло, візьмемось за руки. Подаруємо посмішку своїм товаришам і передамо тепло своїх долонь один одному.

- Сьогодні на нашому тренінгу ми поговоримо про добро і милосердя.

 

2. Правила тренінгу.

- Щоб наша робота була сьогодні плідною і ми все встигли зробити я пропоную вам ознайомитися з правилами тренінгу:

1. Правило піднятої руки;

2. Слухати і чути іншого;

3. Говорити по черзі;

4. Не критикувати;

5. Радіти успіхам інших;

6. Посміхатися.

3. Зворотний зв'язок. Вправа «Сонечко».

- Діти, зараз я пропоную вам заплющити очі і уявити себе маленьким «сонечком». Давайте промовимо:

- «Я – маленьке сонечко. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.

Я – велика куля. В мене багато тепла і світла.

Я – велике Сонце.

Я дарую своє тепло всім: небу, хмарам, річці, полям, тваринам, людям.

Я посміхаюся від щастя дарувати тепло, світло і добро».

- Діти,який настрій став у вас після цієї вправи?

- Так, веселий, тому, що ми дарували оточуючим тепло, любов і добро.

 

4. Вправа «Очікування».

- Так от сьогодні ми з вами з’ясуємо, що означають поняття «добро» і «милосердя».  Будемо вчитися аналізувати свої вчинки, та вчинки різних героїв. А головне, навчимося дарувати тепло оточуючим людям. Наші очікування від уроку я пропоную зобразити у вигляді Дерева, на якому розквітнуть весняні квіти.

- Візьміть квіточку, назвіть свої очікування та розмістіть її біля дерева .

Якщо ваші очікування здійсняться, ви в кінці тренінгу прикрасите ними наше дерево. 

 

ІІ. Основна частина.

1. Вправа «Послухай своє сердечко».

- Сьогодні у нас заняття особливе тому, що воно має торкнутися не тільки розуму, а найперше – серця. Зачепити струну кожного сердечка, щоб заговорила душа.

- Покладіть долоньку на груди і послухайте своє сердечко.

Я гадаю, воно допоможе вам дати відповідь на запитання:

- Що, саме для вас, означає слово «Добро».

(Діти передають по колу макет серця і говорять: «Добро – це …»)

- Так, дійсно, діти, добро – це людяність, взаємодопомога, чуйність.

- А що таке милосердя?

- Милосердя – добре, співчутливе, турботливе ставлення до людей, до хворих, слабких, немічних.

 

2. Міні – лекція.

Доброта і милосердя – це чесноти, які ще з давніх часів були традиційними для нашого народу. Кожен християнин вважав своїм обов’язком допомагати знедоленому. Поділитися шматком хліба з голодним, дати притулок бездомному, захистити старість, допомогти хворому, захистити скривдженого. Милосердна людина завжди намагається надати допомогу всім тим, хто її потребує, а також завжди прощає образи і провини.

         Доброта і милосердя – це два крила, на яких тримається людство.

 

 

3. Робота з легендою «Дитинство Святого Миколая».

- Прикладом добра і милосердя є образ Святого Миколая.

- Щоб більше дізнатися про Святого Миколая, пропоную вам послухати легенду про його дитинство і життя.

- Чому Миколай робив добрі вчинки таємно?

- Діти, чому навчає нас Святий Миколай?

- А вам приємно робити добро іншим?

 

4. Руханка «Буревій».

- Давайте трохи відпочинемо.

Всі встанемо. Наша вправа називається «Буревій». Я буду називати фразу , а ви хто має відношення до неї, міняється місцями один з одним.

- Буревій для тих, хто народився взимку… (літом, весною, восени).

- Хто допомагає своїм батькам.

- Хто читає молодшим братику чи сестрі казки.

- Хто допомагає бабусі готувати обід.

- Хто робить добрі справи.

 

5. Робота в парах. Вправа «Бінго».

- Діти, я знаю, що ви теж багато робите добрих вчинків, про які ми зараз з вами поговоримо.

- Зараз пропоную вам із листочка зробити чоловічка «Бінго».

- Напишіть на ньому своє ім’я.

- Тепер ваше завдання – знайти людину, ім’я якої написано на чоловічку.

- У нас утворилися пари.

- А тепер розкажіть один одному про свою добру справу, яку ви зробили у своєму житті.

- Діти, я зрозуміла, що ви всі робите добрі справи і не на словах, а у справах.

         І прикладом цього є ваша участь в акції «Милосердя», яка нещодавно пройшла у нашій школі. Учні нашої школи зібрали іграшки, одяг та купили солодощі діткам – сиротам з дитячого будинку – інтернату в селищі Раївка.

 

6. Перегляд мультфільму «Цветик – семицветик». Робота з казкою В.Катаєва.

- Діти, а ви любите казки?

- Як ви вважаєте, казка може нас навчити добру і милосердю?

- Тоді вмощуйтесь зручненько і слухайте уваж ненько казку Володимира Катаєва «Квітка – семицвітна».

Бесіда:

- Скільки пелюстків мала квітка?

- Скільки пелюстків витратила дівчинка даремно?

- На що витратила Женя останню пелюстку?

- Чи можна назвати цей вчинок милосердям?

- Як би ви вчинили на місці дівчинки?

- Чому тільки одна пелюстка повернулася до бабусі-чарівниці?

- Яка головна думка цієї казки?

         Так, вірно, казка нас навчила, що зроблене вами добро завжди повернеться до вас.

 

 

7. Робота в групах. Вправа «Допоможи природі».

- Діти, а хто крім людей потребує нашої доброти і милосердя?

- Зараз ми з вами з’ясуємо, які добрі вчинки ми можемо зробити, щоб допомогти природі. Для цього об’єднаємось у три групи.

         До нас в школу надійшли телеграми від живої і неживої природи. Завдання кожній групі: розшифрувати свою телеграму, від кого саме вона надійшла і з’ясувати, як ми можемо допомогти представникам природи.

         Перша група

ТЕЛЕГРАМА

Діти!

Спасіть нас! Допоможіть!

Ми замерзаємо!

Ми голодуємо!

Допоможіть!

«ВорГоГорСин»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Друга група

ТЕЛЕГРАМА

Я маленьке, невеличке.

Даю всім смачну водичку.

У лісочку живу я.

Доля нелегка моя.

Сміттям і брудом засмітили люди,

Засипали мене з усіх сторін.

Всихаю, чахну, бо навколо купа бруду.

Допоможіть, врятуйте!- кричу усім я навздогін.

(Джцерель)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Третя група

ТЕЛЕГРАМА

Я ще маленьке, я тоненьке,

Можуть всі зламать мене.

Що робить мені, скажіть?

Як же вижить, друзі? Поможіть!

(ецвереД)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Виступ груп…

 

Висновок:

-         Так, діти, як ви бачите нашої доброти і милосердя потребують і наші менші друзі. Тому, будьмо уважними до навколишнього середовища і наших молодших друзів.

 

 

ІІІ. Заключна частина.

1. Зворотній зв'язок. Гра «Так. Ні».

- Діти, сьогодні ви дізналися, що означає бути добрим і милосердним. Пропоную вам пограти в гру «Так. Ні». Якщо те, що я буду казати, добра людина повинна робити – ви плещете в долоні, якщо ні – топаєте ніжками:

* Захищати слабкого

*Насміхатися з чужого горя

* Допомагати батькам

* Хвалитися, якщо зробив добру справу

* Робити добрі справи і не хизуватися

* Берегти природу

* Ображати тварин

* Допомагати друзям

- Молодці. Ви всі сьогодні гарно працювали і впоралися із всіма завданнями. Покладіть руки на голівки і погладьте себе.

 

2. Очікування.

- Діти, зараз я пропоную повернутися до нашого дерева з очікуваннями. Підійдіть по-черзі і якщо ваші очікування від заняття здійснилися – то прикрасьте квіточкою наше дерево.

- Подивіться, як гарно  розквітло  наше дерево!   

 

 3. Слово вчителя.

Діти, в завершення я хочу вам порадити, якщо хтось поруч з вами страждає, плачте разом із ним, якщо хтось радіє, радійте разом з ним. Любіть ближніх. Бо любов – дивиться і бачить, чує і вислуховує. Любити – це брати участь усім своїм єством у радості чи горі ближнього. Всі ми живемо тільки один раз. Отже, все добро, яке можемо зробити зараз, не відкладаємо на пізніше. Пам’ятайте. Добро, зроблене вами, повернеться добром.

 

4. Прощання.

- А зараз підійдіть, будь ласка, до мене.

Простягніть руку до вогника. Нехай цей вогник доброти і милосердя запалає у вашому серці. А ви в свою чергу понесете цей вогник по своєму життю і донесете його до інших людей, понесете його по всьому світі. І нехай Бог благословить вас на добрі вчинки, а ваш ангел-охоронець захищає вас від лиха.

         Сказав мудрець:

- Живи, добро звершай

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара.

Людина починається з добра

 

Дидактичне забезпечення (Презентація додається)

Категорія: Розробки виховних заходів | Додав: savchuk (18.11.2013)
Переглядів: 38736 | Коментарі: 141 | Рейтинг: 3.2/16
Всього коментарів: 9
9 mtaletwxcl  
0
prednisone dose dogs <a href=https://prednimed.com/>prednisone otc</a> prednisone and gastritis

prednisone 10 mg causa sueГ±o https://prednimed.com/ - how soon does prednisone work

8 ChristinaBaw  
0
Нellоǃ
Ρerhaрѕ my meѕsаgе іѕ too ѕpесіfіс.
Βut mу оldеr ѕister fоund а wоndеrful man here and thеy havе a great relationshiр, but whаt аbout me?
Ι am 23 уеаrѕ old, Сhrіѕtіnа, from the Сzeсh Reрubliс, knоw Englіѕh lаnguаge alѕo
Аnd... bеtter tо ѕау it іmmеdiаtely. I am bisexual. Ι аm nоt jеalоuѕ оf another woman... eѕресіallу if we mаke lоve tоgеthеr.
Αh уеѕ, I сооk vеry tаstу! and Ι love not only сook ;))
Ιm rеal girl and looking for ѕеrіouѕ аnd hot relаtіonѕhip...
Anywaу, yоu can find my рrofile here: http://acesse.dev/pJdhd

7 Stevennit  
0
thanks, interesting read

6 Emmaled  
0
Πpивeт!
Я привeтствyю жeнщин, у котоpых xвaтaет мужeства насладиться любовью мнoгиx женщин и выбpaть тy, которая будет ee лучшим дpyгом во вpемя уxабиcтoй и cумасшeдшeй дорoги, назывaeмой жизнью.
Я xотeлa быть этим дрyгoм, a не просто cтaбильной, надeжной, скучнoй домоxoзяйкой oбычной супpужeскoй паpы.
Mне 23 лет, Эммa, из Дании.
Moй прoфиль здeсь: http://snorybinidis.tk/zpg-5227/

5 AnikaJab  
0
Привeтǃ
Я замeтила, что многие пaрни прeдпoчитaют обычных дeвушек.
Я aплoдирyю мужчинам, у кoтoрых хвaтилo смeлоcти наcладитьcя любовью мнoгих женщин и выбрaть ту, которая, кaк он yзнaл, бyдет eго лучшим другoм вo вpемя yхaбистой и сyмaсшeдшей дороги, называемoй жизнью.
Я xoтелa бы быть тoй пoдрyгoй, a нe просто cтабильнoй, нaдежнoй и cкyчной дoмoхoзяйкoй.
Мнe 23 лeт, Аника, из Чexии, также знaю английcкий язык.
Β любoм cлучаe, вы мoжeте найти мой профиль здeсь: http://fratenimunnel.gq/idl-15393/

4 CatherinaPl  
0
Привeтǃ
Возможно, мoе cоoбщениe слишкoм cпeцифично.
Ηo моя стaршая cecтpa нaшла здеcь замечательного мyжчинy, и y них прекpaсные отнoшения, а кaк нacчeт мeня?
Mне 22 лeт, Кaтepинa, из Чexии, aнглийский язык тoжe знаю.
И... лучшe cказать сpaзу. Я биcексyальна. Я не рeвнyю к дрyгoй женщине... оcобенно если мы занимаемся любовью вмеcте.
Ах да, я очень вкyснo гoтовлю! И я люблю не тoлькo гoтовить ;))
Я нacтoящaя дeвyшка и ищу ceрьезныe и гоpячие отнoшения...
В любoм слyчae, вы мoжете найти мой пpoфиль здесь: http://quitalcdederaveab.tk/usr-38890/

3 lN1rrcn553  
0
This announcement follows after recent sanctioning of a cryptocurrency law that opens up paths for these assets to partake in more financial activities in Brazil including Adgcoins.com working towards getting a share in crypto payments market in the country.

2 Jameshet  
0
отменный ресурс http://5beautysecrets.ru/kak-vyglyadet-strojnee-i-vyshe-lajfhaki-ot-stilistov/

1 DoraCib  
0
hi!

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Мій блог




счетчик посещений
Савчук Лариса Олексіївна © 2025